Verkoop annuleren met een (inter) nationale betaalkaart via de magneetstrip
Er bestaat de mogelijkheid om een verkooptransactie te annuleren. De klant moet binnen de kalenderdag met zijn betaalkaart de verkoop komen annuleren.
Open de XENGO-app op de smartphone en druk op ‘Annuleer verkoop’.


Er verschijnt nu een boodschap: de klant moet de magneetstrip van zijn betaalkaart door de gleuf van de XENGO-betaalautomaat halen.


Op uw smartphone verschijnt een lijst van de transacties van de dag die met dezelfde betaalkaart zijn uitgevoerd. Selecteer de transactie die u wenst te annuleren.
Selecteer de transactie die u wilt annuleren. Er verschijnt een bericht in een apart venster. Druk op ‘Ja’ om de geselecteerde transactie te annuleren.
Let op: Indien u al een dagelijks overzicht van uw transacties heeft opgevraagd, zijn deze al gewist uit het geheugen van de XENGO en kan een transactie niet meer geannuleerd worden.


Er verschijnt nu een boodschap: de klant moet opnieuw de magneetstrip van zijn betaalkaart door de gleuf van de XENGO betaalautomaat halen.


De volgende boodschap verzoekt de klant om het bedrag te bevestigen op de XENGO.


Er verschijnt de boodschap ‘Annulatie goedgekeurd’ op de smartphone. Er kan een annuleringsbewijs verstuurd worden naar het telefoonnummer en/of het e-mailadres van de klant.
Indien u het annuleringsbewijs per sms of e-mail verstuurt, krijgt u hiervan bevestiging.
De klant mag zijn betaalkaart terugnemen.
Druk nu op ‘Stoppen’ en u belandt opnieuw in het beginscherm.

