Vragen over transactieverwerking

  • Hoe vraag ik de laatst geannuleerde transacties op?

    Druk op het startscherm op het linkse icoontje onderaan. U belandt nu in het scherm ‘transactiebeheer’. Druk op ‘Laatste geannuleerde transacties’. U ziet dan de laatste 5 geannuleerde transacties op de XENGO.

    Kan ik achteraf nog een transactie bon sturen naar een klant?

    Druk op het startscherm op het linkse icoontje onderaan. U belandt nu in het scherm ‘transactiebeheer’. Ga naar ‘Laatste transacties’. In deze lijst vindt u de laatste vijf transacties terug. Voor deze transacties kan er nog een transactie bon worden verstuurd. Druk op de desbetreffende transactie en geef vervolgens het e-mailadres en/of mobiele nummer op.

    Wanneer ik een transactie uitvoer krijg ik een foutmelding ‘Invalid Booking number’?

    Bij elke transactie wordt nagegaan of deze sequentieel de vorige transactie opvolgt. ‘Invalid Booking Number’ wijst op een probleem bij de sequenties. Druk op de knop ‘Voorkeuren’ in het midden onderaan het startscherm. Vervolgens drukt u op ‘Reset counters’. Ga vervolgens terug naar het beginscherm en voer de transactie opnieuw uit.

    Ik krijg een time-out melding, is de transactie wel verwerkt?

    Nee, de transactie is niet verwerkt wanneer de melding “time-out” verschijnt. Voer de transactie opnieuw uit. Een transactie is pas geslaagd wanneer u een transactie bon kunt sturen.

    Ik wil een verkoop annuleren, maar dit lukt niet omdat de transactie niet verschijnt tussen de lijst van laatste klanten.

    Kijk na of de klant dezelfde betaalkaart heeft aangereikt waarmee de verkoop gebeurd is. Bij twijfel, vergelijk het kaartnummer op de transactie bon. Een transactie annuleren kan enkel binnen dezelfde kalenderdag en wanneer er nog geen dagtotaal is opgevraagd