Hoe een verkoop uitvoeren met een internationale kaart met magneetstrook

Open de XENGO app op de Smartphone en druk op “Verkoop”.

welcome-screen-nl

Dan geeft op de XENGO-app het bedrag (en eventueel een referentie) in.

U drukt op ‘Versturen’.

Er verschijnt nu een boodschap: de klant moet de magneetstrook van zijn bankkaart door de gleuf van de XENGO-terminal halen.

amount-input-nl
card-reading-nl

De XENGO app wacht vervolgens op de klant die het bedrag op de XENGO-terminal kan bevestigen door op de OK toets te drukken.

confirm-amount
xengo-amount-ok

Vervolgens moet de klant deze transactie ondertekenen op de Smartphone.           

Wanneer de transactie geautoriseerd wordt, verschijnt op de smartphone ‘Bevestigde transactie’ met bijhorende autorisatiecode.

IMG_0522
trx-confirmation-nl

Op de smartphone kunt u:

  • Een telefoonnummer invoeren om de klant een ticket per SMS te versturen.
  • Een e-mail adres invoeren om de klant een ticket per e-mail te versturen.
  • Of beide invoeren.
     

Druk op ‘Verzenden’.

Opgelet! Er moet bij de installatie een correct e-mail adres als afzender geconfigureerd zijn.

Opgelet! De regels van MasterCard en Visa verplichten handelzaken altijd een ticket aan de klant te geven. Indien uw klant geen elektronisch ticket wil, drukt u op ‘Stoppen’ en stelt u manueel een afschrift op.

 

Voor het versturen van het ondertekende ticket naar uw klant, zal u moeten ingeven welk e-mail programma u hiervoor wenst te gebruiken.


De klant mag zijn bankkaart terugnemen.


Om terug te gaan naar het beginscherm dient u vervolgens op ‘Stoppen’ te drukken.

ticket