Hoe een verkoop uitvoeren met een internationale kaart met magneetstrook

Open de XENGO app op de Smartphone en druk op “Verkoop”.

welcome-screen-nl

Dan geeft op de XENGO-app het bedrag (en eventueel een referentie) in.

U drukt op ‘Versturen’.

Er verschijnt nu een boodschap: de klant moet de magneetstrook van zijn bankkaart door de gleuf van de XENGO-terminal halen.

amount-input-nl
card-reading-nl

De XENGO app wacht vervolgens op de klant die het bedrag op de XENGO-terminal kan bevestigen door op de OK toets te drukken.

confirm-amount
xengo-amount-ok

Vervolgens moet de klant deze transactie ondertekenen op de Smartphone.           

Wanneer de transactie geautoriseerd wordt, verschijnt op de smartphone ‘Bevestigde transactie’ met bijhorende autorisatiecode.

IMG_0522
trx-confirmation-nl

Op de smartphone kunt u:

1. Een telefoonnummer invoeren om de klant een transactie bon per SMS te versturen.

2. Een e-mail adres invoeren om de klant een transactie bon per e-mail te versturen.

3. Of beide invoeren.
 

Druk op ‘Verzenden’.
 

Opgelet! Er moet bij de installatie een correct e-mail adres als afzender opgevoerd zijn in de app.

Opgelet! De regels van MasterCard en Visa verplichten ondernemers altijd een transactie bon van de verkoop aan de klant te geven. Indien uw klant geen elektronische transactie bon wil, drukt u op ‘Stoppen’ en stelt u handmatig een transactiebon op.

Wilt u de transactie bon per sms of e-mail versturen, verschijnt er een bericht in een apart venster. Druk ‘Ja’ om dit te bevestigen.

Wilt u de transactie bon per e-mail versturen, zult u automatisch in uw e-mail programma terecht komen, om er de transactie bon naar uw klant te versturen.

De klant mag zijn betaalkaart terugnemen.

Om terug te gaan naar het beginscherm dient u vervolgens op ‘Stoppen’ te drukken.

ticket