Hoe een verkoop uitvoeren met een internationale kaart met chip

Open de XENGO-app op de smartphone en druk op ‘Verkoop’.

welcome-screen-nl

Dan geeft u op de XENGO-app het bedrag (en eventueel een referentie) in.

U drukt op ‘Versturen’.

Er verschijnt nu een boodschap: de klant moet zijn bankkaart inbrengen in de XENGO terminal.

amount-input-nl
card-reading-nl

De XENGO app wacht vervolgens op de klant die het bedrag op de XENGO-terminal kan bevestigen door op de OK toets te drukken.

confirm-amount
xengo-amount-ok

Vervolgens wacht de XENGO app op de klant om zijn PIN code in te voeren. Deze PIN code moet eveneens bevestigd worden door middel van de OK toets.

pincode
xengo-screen-pincode

Wanneer de transactie geautoriseerd wordt, verschijnt op de smartphone ‘Bevestigde transactie’ met bijhorende autorisatiecode.

trx-confirmation-nl
xengo-screen-trx-ok

Op de smartphone kunt u:

  • Een telefoonnummer invoeren om de klant een ticket per SMS te versturen.
  • Een e-mail adres invoeren om de klant een ticket per e-mail te versturen.
  • Of beide invoeren.
     

Druk op ‘Verzenden’.
 

Opgelet! Er moet bij de installatie een correct e-mail adres als afzender geconfigureerd zijn.

Opgelet! De regels van MasterCard en Visa verplichten handelzaken altijd een ticket aan de klant te geven. Indien uw klant geen elektronisch ticket wil, drukt u op ‘Stoppen’ en stelt u manueel een afschrift op.

 

Wilt u het betalingsbewijs per sms versturen, verschijnt er een bericht in een apart venster. Druk ‘Ja’ om dit te bevestigen.

Wilt u het betalingsbewijs per e-mail versturen, zult u automatisch in uw e-mail programma terecht komen, om er een ticket naar uw klant te versturen.

De klant mag zijn bankkaart terugnemen.

Om terug te gaan naar het beginscherm dient u vervolgens op ‘Stoppen’ te drukken.

ticket