Afrekenen met een (inter) nationale betaalkaart contactloos of via de chip.

Open de XENGO-app op de smartphone en druk op ‘Verkoop’.

welcome-screen-nl

Dan geeft u op de XENGO-app het bedrag (en eventueel een referentie) in.

U drukt op ‘Versturen’.

Er verschijnt nu een boodschap: de klant kan betalen met zijn betaalkaart contactloos of via de chip.

amount-input-nl
card-reading-nl

De XENGO app wacht vervolgens op de klant die het bedrag op de XENGO-betaalautomaat kan bevestigen door op de OK toets te drukken.

confirm-amount
xengo-amount-ok

Bij een contactloze betaling hoeft de klant alleen zijn kaart tegen het scherm te houden. Wanneer er via de chip wordt betaald wacht de XENGO app op de klant om zijn PIN code in te voeren. Deze PIN code moet eveneens bevestigd worden door middel van de OK toets.

pincode
xengo-screen-pincode

Wanneer de transactie goedgekeurd is, verschijnt op de smartphone ‘Bevestig de transactie’ met bijhorende autorisatiecode.

trx-confirmation-nl
xengo-screen-trx-ok

Op de smartphone kunt u:

  • 1. Een telefoonnummer invoeren om de klant een transactiebon per SMS te versturen.
  •  
  • 2. Een e-mail adres invoeren om de klant een transactiebon per e-mail te versturen.
  •  
  •  3. Of beide invoeren.

Druk op ‘Verzenden’.
 

Opgelet! Er moet bij de installatie een correct e-mail adres als afzender opgevoerd zijn in de app.

Opgelet! De regels van MasterCard en Visa verplichten ondernemers altijd een transactiebon van de verkoopaan de klant te geven. Indien uw klant geen elektronische transactie bonwil, drukt u op ‘Stoppen’ en kunt u handmatig een transactiebon schrijven

Wilt u de transactiebon per sms versturen, verschijnt er een bericht in een apart venster. Druk ‘Ja’ om dit te bevestigen.

Wilt u de transactiebon per e-mail versturen, zult u automatisch in uw e-mail programma terecht komen, om er de transactiebon naar uw klant te versturen.

De klant mag zijn betaalkaart terugnemen.

Om terug te gaan naar het beginscherm dient u vervolgens op ‘Stoppen’ te drukken.

ticket